Monster: The Story TV Review de Jeffrey Dahmer

Sol: Între 1978 și 1991, Jeffrey Dahmer a ucis în mod oribil șaptesprezece victime nevinovate. DAHMER – Monstru: Povestea lui Jeffrey Dahmer este o serie care dezvăluie aceste crime de neconceput, concentrându-se pe victimele neservite și pe comunitățile lor afectate de rasismul sistemic și de eșecurile instituționale ale poliției care i-au permis unuia dintre ucigașii în serie, cei mai notorii din America, să-și continue sifonul criminal. . pentru ca toți să vadă de peste un deceniu.

Examen: Titlul incomod DAHMER – Monstru: Povestea lui Jeffrey Dahmer este atât una dintre cele mai bune, cât și una dintre cele mai proaste seriale din 2022. Pe măsură ce mega-afacerea lui Ryan Murphy cu Netflix avansează, această adevărată dramă criminală încearcă să adopte o perspectivă unică asupra uneia dintre cele mai tulburătoare ale secolului al XX-lea. În timp ce se confruntă cu elementele mai groaznice ale crimelor lui Dahmer din perspectiva victimelor sale mutilate, Ciudățenie este un serial atât bine filmat, cât și structurat, cu care reușește să fie extrem de greu de trăit. În timp ce subiectul în sine este deja dificil de tratat, Ciudățenie de asemenea, reușește să se miște atât de încet încât este greu să rămâi concentrat pe povestea spusă.

Serialul de zece episoade nu a fost proiectat în avans pentru recenzenți, ceea ce de obicei nu este de bun augur pentru calitatea producției. Reunirea lui Ryan Murphy cu partenerul de mult timp producător și scriitor, Ian Brennan, care a co-creat Rache, Hollywood, și Halston, monstru încearcă să combine elemente din seria FX Istoria crimei americane cu o perspectivă diferită față de nenumăratele documentare și filme despre Jeffrey Dahmer. Trecând de la arestarea lui Dahmer în primul episod la flashback-uri la diversele sale crime, prima jumătate a episoadelor din această serie se străduiește să personalizeze decesele, nu să-l senzaționalizeze pe Dahmer însuși. A doua jumătate a sezonului se concentrează pe procesul și încarcerarea lui Dahmer, cu mult timp dedicat impactului circului media nu numai asupra familiei Dahmer, ci și asupra familiilor victimelor sale.

Evan Peters, membru frecvent al distribuției lui Murphy, este înfricoșător în rolul lui Dahmer și face o treabă incredibilă de a reproduce manierele, tiparele de vorbire și dispozițiile aproape robotizate ale criminalului în serie. Când am început să văd primul episod al serialului, nu eram sigur dacă Peters avea de gând să orienteze această performanță într-o direcție similară cu munca lui la poveste de groaza americana și joacă rolul puțin mai larg, dar actorul este foarte reținut. În mod surprinzător, întreaga serie este restrânsă în comparație cu o mare parte din munca lui Murphy și Brennan. Sunt momente de violență și sânge Ciudățenie dar cele mai multe sunt arătate după fapt. Seria evită să arate multe dintre crimele în sine, dar în schimb ne oferă scenă după scenă în care Dahmer se pedepsește pentru acțiunile sale și își regretă singurătatea. Serialul se luptă aici să nu ne facă să simpatizăm cu Dahmer, în ciuda faptului că a petrecut timp să învețe de ce a făcut ceea ce a făcut.

Actorii secundari din jurul lui Peters fac tot posibilul cu rolurile lor, în special Richard Jenkins ca Lionel, tatăl lui Jeffrey, și Molly Ringwald ca mama vitregă Shari. Niecy Nash este destul de bună ca vecina lui Dahmer, care observă comportamentul său ciudat și mirosul oribil care vine din apartamentul său. De asemenea, primim o întorsătură solidă de la Penelope Ann Miller în rolul mamei lui Dahmer, Joyce, precum și de la alte fețe cunoscute de-a lungul seriei. Provocarea de a spune o astfel de poveste tulburătoare este cum să echilibrăm umanitatea cu inumanitatea. Deși crimele nu sunt prezentate în mod explicit, o mare parte din atenție este pusă pe Jeffrey Dahmer care se confruntă cu homosexualitatea sa și homofobia socială înrădăcinată. Dialogul pare adesea clișeu și greu, deoarece ar trebui să analizăm crimele lui Dahmer și crimele comise împotriva lui ca bărbat gay în anii 1980.

În timp ce Ryan Murphy a avut doar un rol de scenariu în primele patru episoade, co-creatorul Ian Brennan împărtășește meritul pentru fiecare episod, cu excepția unuia. Călătoria din zece episoade a acestui serial pare adesea că ar fi putut fi condensată în jumătate din timp și a obținut în continuare același rezultat. Cu cinci regizori în fruntea seriei, Murphy și Brennan au selectat cineaști de culoare, femei, homosexuali sau o combinație. Veteranul regizor de televiziune Paris Barclay a regizat două episoade, în timp ce Carl Franklin l-a abordat pe primul, regizorii independenți Greg Araki regizat unul și Clement Virgo două. Jennifer Lynch a făcut munca grea aici, regândind patru episoade ale serialului. Talentul variat din spatele camerei conferă un calibru ridicat gamei vizuale a seriei, care este inundată de fotografii nocturne și umbre grele. Multe seriale mi-au adus aminte de film Henry: Portretul unui ucigaș în serie în încadrare incomod și majoritatea foarte liniștit, aproape fără muzică din serial.

Dahmer – Monstru: Povestea lui Jeffrey Dahmer are premiera cu aproximativ o lună înainte ca Netflix să-și dezvăluie cel mai recent Conversații cu un ucigaș sezon dedicat acelorași crime. Ceva despre povestea lui Dahmer pare prost spus într-un format dramatizat și ar trebui lăsat în seama realizatorilor de documentare. Este păcat pentru că Evan Peters oferă o performanță bântuitoare, iar Ryan Murphy și Ian Brennan au creat una dintre cele mai puternice serie de până acum. Este doar păcat că subiectul se simte prost. Toți cei implicați în acest spectacol fac o treabă admirabilă încercând să spună această poveste într-un mod care să nu jignească, ci mai degrabă să informeze. Rezultatul final este prea lent și inconfortabil și nu merită investiția de urmărit.

Dahmer – Monstru: Povestea lui Jeffrey Dahmer este acum streaming pe Netflix.

6